Vargabeles (sau budinca cu taitei si branza de vaci)

vargabeles2

Am promis ca duc la munca vargabeles si uite ca am facut o tava. Mie personal imi place mult, pentru ca nu e foarte dulce si imi place branza de vaci :) Vargabeles nu e altceva decat o budinca cu taitei si branza de vaci. Denumirea ii vine din limba maghiara si se foloseste in Ardeal.

Ingrediente: 500g branza de vaci, 4 oua, 2 lg smantana, 2 plicuri de zahar vanilat, 200g zahar (mama imi dicteaza in timp ce scriu, ea e cu gramajele, eu merg mai mult dupa ochi :P), 200g de taitei lati si stafide.

Taiteii se rup in bucati mai scurte, se fierb, se scurg si se lasa sa se raceasca. Se amesteca galbenusurile cu zaharul, branza de vaci, smantana, 1 plic de zahar vanilat si stafidele. Se adauga taiteii la compozitie. Albusurile se bat spuma cu celalalt zahar vanilat. Se unesc cele doua compozitii si se amesteca.

Se unge o tava cu unt si se tapeteaza cu faina. Se toarna compozitia si se da la cuptor la foc potrivit (pozitia 2 la cuptorul de aragaz), timp de 15-20 minute.

Ghizi, prietena mamei, de exemplu pune o budinca de vanilie pe care o pune ca o glazura peste prajitura si razaleste ciocolata peste :) Inca nu am incercat…promit sa revin si cu impresii si poze daca incerc. Pana atunci astept reactiile de maine :D

10 Răspunsuri to “Vargabeles (sau budinca cu taitei si branza de vaci)”


  1. 1 jay noiembrie 28, 2008 la 6:52 pm

    nu ne-ai spus,… care au fost reactiile de ‘maine’? :)

  2. 2 Gospodina de serviciu noiembrie 28, 2008 la 7:10 pm

    well, vad ca baietii si fetele nu au vrut sa dea cu subsemnatu`…dar asa ca observator, pot spune ca le-a placut, altfel nu imi spuneam sa mai fac si sa mai duc :))

  3. 3 simina septembrie 9, 2009 la 9:11 pm

    ACUM INCERC SA FAC SI EU O BUDINCA DE TAITEI,SPER SA IASA FOARTE BUNA,PA

  4. 4 simina septembrie 9, 2009 la 9:12 pm

    DUPA CE TERMIN

  5. 5 LOLO noiembrie 10, 2009 la 4:25 pm

    Draga e magnifica,dar stii tu ca nu este chiar o noutate,am mai mancat la mama de mai multe ori si mi-am amintit si am facut si eu.

  6. 6 Mihai septembrie 3, 2010 la 8:01 pm

    da ma facut si eu si este foarte buna . multumesc pentru reteta!!

  7. 7 Anonim septembrie 17, 2010 la 8:41 am

    Oricat te-ai da peste cap nu iese ca la pensiunea unde am mancat pt prima data acest vargabeles…au ei un secret pe care noi nu il stim. Tot timul cand ma duc acolo mananc si iau si pt acasa, mai simplu asa :D

  8. 8 Anonim martie 1, 2013 la 1:15 pm

    Budinca de vanilie se pune dupa ce scoatem din cuptor cea cu branza ?

  9. 9 Claudia martie 1, 2013 la 1:19 pm

    Anonima-1martie

  10. 10 Franziska septembrie 28, 2013 la 1:38 am

    Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out.
    Please let me know where you got your design. Thanks a lot


Lasă un răspuns

Sustin `Nu e poveste`

Ce pregatim la cratita


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

