Gem de macese

Gem de macese Gemul de macese este o traditie in familie. In fiecare an, fie se culeg si se face pasta acasa, fie se cumpara direct pasta pentru gem.
Anul acesta am cumparat 4 litri de pasta la 3 lei litrul. Gemul nu e greu de facut. Se fierbe pasta cu zahar, aprox 2 ore. La 4 litri de pasta am pus 1 kg de zahar. La final, cand e destul de consitent gemul, se toarna in borcane. La fierbere nu se folosesc cratite din metal nesmaltuite deoarece metalele descompun usor vitamina C.

Gemul poate fi folosit fie asa cum este atat ca si desert, cat si ca sos pentru fripturi. Se poate consuma si ca `medicament`, cate 2 lingurite de pasta in fiecare dimineata. Macesele contin de 50 de ori mai multa vitamina C decat lamaile.
Macesul este folosit ca remediu in bolile renale, gastrice, boli de inima, reumatism si ajuta sistemul nervos si respirator.

Mai multe despre macese, ceaiul si tratamente, aici si aici

16 Responses to “Gem de macese”


  1. 1 andrei septembrie 19, 2009 la 9:28 pm

    facem pasta de macese ,daca doriti puteti sa ma contactati la nr de telefon 0740 037722 sau l adresa de e-mail andreco27@yahoo.com
    numai bine !

  2. 3 oadria octombrie 17, 2010 la 5:08 pm

    Doresc sa cumpar si eu pasta de macese. tel. 0741213166
    email: oadria@yahoo.com Galati

  3. 4 hortenzia octombrie 18, 2010 la 10:36 pm

    as vrea sa stiu si eu procesu de a ajunge la pasta de macese

  4. 5 Anonim decembrie 7, 2011 la 1:05 pm

    Gemul de macese este unul dintre cele mai bune , dupa parerea mea.Vreau sa va spun ca anul acesta este primul an in care am facut pasta de macese cu propria masina de facut pasta si merge super usor si rapid, nu mai trebuie trecute prin 2-3 site, filtrate printr-un tifon mai des si asa mai depatre. Pot sa va spun ca in timp de 1 ora am facut 6 litri de pasta si pentru mine a fost suficient de rapid. Daca este cineva interesat va pot ajuta, adica mai pot construi cateva masini de facut pasta. Pentru mai multe detalii: cata7020@gmail.com

  5. 6 Irina decembrie 15, 2011 la 11:55 am

    Un gem extraordinar de bun care se face cu multa truda. O masina pentru a scapa de samburi si perisori ar fi o minune la casa omului. Am borcane cu gem de macese…cine e interesat sa ma contacteze. contact: anico_iri@yahoo.com

  6. 7 Stefan ! septembrie 19, 2012 la 8:23 am

    Of of …..atentie mare oameni buni , vitamina C se distruge prin fierbere . Nu exista ceai care sa contina vitamina c la fel cum nu exista gem care sa mai contina vitamina C !! Scorbutul (lipsa vitaminei C ) aparea la marinari fiindca nu mancau in voiajele lor lungi fructe sau legume crude .

  7. 8 Anonim iunie 27, 2013 la 10:51 pm

    Nicoleta
    bana ma poate ajuta si pe mine cu o masina de facut pasta de macese vreau sa cumpar va multumesc

  8. 9 Anonim iunie 27, 2013 la 10:52 pm

    bana tot nicoleta sunt vo rog frumos daca stie cineva o masina de pasta de macese sa ma sune la nr tel 0763627820

  9. 10 Ioana Bacila iulie 11, 2013 la 2:02 am

    buna si eu sunt interesata de o masina de facut pasta de macese
    â

  10. 13 Anonim octombrie 17, 2013 la 10:09 pm

    si eu as fi anteresata de masina de facu gem cat costa

  11. 15 Anca octombrie 20, 2013 la 12:05 am

    eu am o masina speciala de facut pasta de macese,este din inox,are o capacitate mare(6-7 KG intra o data),am si sita foarte deasa ,pentru tepi. Am prelucrat 20 kg in 3ore(asta dupa ce au fiert) si mi-au iesit 40 litri de pasta.Cu aceasta masina prepararea pastei de macese este o joaca.Pretul este 1400lei,cu toate ustensilele aferente,are 2 site .INFOTMATII LA NR 0740874373.


Lasă un răspuns

Sustin `Nu e poveste`

Ce pregatim la cratita


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

